Saturday, December 3, 2011

[TINTA] Sahabat Hingga Syurga!



Titipan ini khusus buat cintaku, HoneyBee~



Sahabat Hingga Syurga!

Masih segar dalam ingatan
Iftitah perkenalan
Merentas alam maya
Tanpa suara, tanpa wajah
Jemariku senang bercerita
Matamu setia mendengar

"Eh awak, kenapa senyum-senyum?"
Soalnya angkat kening double jerk
"Tak ada apa. Teringat kisah lama."
Aku kenyit mata
"Kisah mana?"
Keterujaan terzahir di wajahnya
"First kenal, first jumpa. Hebat kan aturan Dia?"
Kusandarkan belakangku di belakangnya
Dia tersenyum panjang

"Awak, saya sayang awak!"
Perlahan ia muntah dari bibirku
Dia membisu
"Awak, kalau awak bahagia, saya turut bahagia.
Kalau awak gembira, seribu kali saya gembira untuk awak"
Tuturnya penuh makna
Aku pantas menoleh
Kugenggam erat tangannya
"Awak, boleh janji sesuatu dengan saya?"
Dia senyum mengiakan
"Terus genggam tangan saya. Jangan pernah lepaskan.
Saya takkan pernah kuat tanpa awak
dan tanpa DIA..."

Bahuku diraih ke dalam pelukannya
"Insyaallah, sahabat hingga syurga..."
Mutiara jernih menitis di pipi
'Syukur Tuhan atas sahabat ini...'




[SHE]
1306
031211
Secrets
Tinta Sahabat Hingga Syurga!

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers