Tuesday, May 22, 2012

Kita Yang Terlupa

Bismillahirrahmanirrahim ~

Assalamualaikum w.b.t. ~

Syukur bila mana kita dikurniakan sahabat-sahabat yang menghulur salam ukhwah atas dasar lillahi Ta'ala. Kasih sayangnya tidak bersyarat. Bantuannya tidak minta dibalas. Saat kita tergelincir, pantas tangannya menarik kita semula. Silap kita tidak dikeji, tapi dinasihati dengan cinta. Sakit kita, gelisah kita, sedih kita, semuanya dikongsi bersama biarpun khalayak melihat betapa kuatnya kita.

Tapi adakalanya bila kita dikurniakan sahabat seperti ini, rasa risau sering bertamu. Pelbagai persoalan mengasak minda. Adakah keadaan akan tetap sama sampai bila-bila? Adakah mereka akan sentiasa ada bila mana aku memerlukan mereka? 

Mengapa ini yang terjadi?

Jawapannya cukup mudah. 

Kerana kita takut kita ditinggalkan. Kita takut berseorangan. Kita takut kita tiada tempat mengadu. Kita takut hilang kasih sayang.

Tahukah bahawa kita sebenarnya terlupa? Kita terlupa bahawa kita tidak pernah sendiri. Kita terlupa bahawa mereka adalah makhluk yang diciptakan. Kita terlupa bahawa kita ada DIA. DIA yang tidak pernah meninggalkan kita. DIA yang tidak pernah putus mengasihi kita. DIA yang tidak jemu-jemu menunggu kita mengadu padaNya. Dan kita juga terlupa bila mana DIA mengambil sesuatu dari kita, DIA akan menggantikannya dengan yang lebih baik lagi.

Semuanya kerana kita terlupa.

Kerana kita terlupa, kita sering gundah gulana. Kerana terlupa, kita sering berendam air mata. Kerana terlupa, kita sering mencari cinta dusta.

Sedarlah bahawa DIA yang menciptakan kita. Mana mungkin DIA akan meninggalkan kita sendiri. Mana mungkin DIA berhenti mencintai kita sedangkan si pendosa mendapat ampunanNya.

Astaghfirullahal'azim... Ampunkan diriku yang terlupa ya Allah...

  
-------------------------------------------------------------------------
Kusedari kadang kulupa mungkin ini nafasku yang terakhir,
Ampuni kurangnya syukurku,
Maafkan kuragu kasihMu,
Nanti suatu hari saat duniaku usai berakhir,
Di akhir hayat kumohon KAU redha padaku...

[Tuntunku Kepada-Mu by Maher Zain]



[SHE]
Orang kata nak buang tatu di kulit itu perit,
tapi hakikatnya nak buang tatu jahiliyyah
di hati lebih perit!!!
-Mujahadah itu PAHIT kerana syurga itu MANIS-

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers