Friday, July 24, 2009

Tentang Dia...

Dengan lafaz Bismilahirahmanirrahim, ana mulakan bicara ini setelah agak lama diri ini menyepi. Entri ini khusus ana tujukan buat seorang insan yang sangat ana kagumi. Mungkin ramai yang tidak menjangka bahawa 'dia' yang ana maksudkan di sini akan menjadi seperti hari ini. 'Dia' yang ana kenal setahun yang lalu cukup berbeza jika dibandingkan dengan 'dia' pada hari ini. 'Dia' yang satu ketika dahulu mungkin tidak pernah terfikir akan bersama-sama ana dalam jalan juang yang penuh duri ini. Namun, inilah kuasa Allah! Alhamdulillah, Allah bukakan mata hati ana untuk melihat potensi dan 'kemahuan' dalam diri 'dia' yang tidak pernah orang lain dan 'dia' sendiri sedari.

'Dia' pernah berkata kepada ana... "Dulu waktu akak tengah 'tarik' saya, saya pernah terfikir bahawa diri saya ini tak layak untuk berada atas jalan ni. Tapi akak tak serik juga nak 'tarik' saya, akak ajak juga saya, bawa juga saya pergi program-program..."

Tapi, 'dia' yang ana kenal hari ini sungguh berbeza! Semangat dan keazamannya untuk berjuang atas jalan ini kadangkala melebihi diri ini yang suatu tika dulu pernah menjadi naqibahnya. Alhamdulillah syukur... 'dia' sudah menjadi permata yang berkilau indah!Tempoh 6 bulan permusafiran 'dia' di bumi Preston banyak mengubah peribadinya. Syukur jua kerana Allah masih memberikan peluang untuk ana bertemu dengannya setelah hampir 6 bulan terpisah. Terubat jua rindu di hati ini... Moga dirimu terus tsabat di atas jalan juang ini!!!



** 'Dia' yang dimaksudkan adalah anak usrah pertama ana... Sakeena Zahidah Mohd. Shah yang kini melanjutkan pelajaran di Preston, UK **



Gambar kenang-kenangan bersama Sakeena yang sempat menjenguk ana di KBM SMAKL 18 Julai yang lalu...



Buah tangan dari Sakeena yang balik bercuti di Malaysia sekarang ini...

4 comments:

[MH] said...

laaaaaa..kak keyna pun pegi kbm smakl ke??
waaaaa,ruginyaaa tak join skaliii

[SHE] said...

dia dtg sekejap je ms hr sabtu lps asar. dia kna blik lps maghrib sbb ada usrah online...

[MH] said...

hehe..usrah online

[SHE] said...

(^_^)/ thia x g KIBA ke? 8-9 Ogos ni ada lg KBM kt SMAKL...insyaallah akk dgn keena gi...

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers