Wednesday, September 2, 2009

Selamat Berjuang Adik-adikku..

Bismilahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, semalam berkesempatan menghadiri Iftar KBM KL dan juga meraikan perpisahan beberapa orang fasilitator generasi 'lama' dan 'baru' yang bakal berangkat meneruskan perjuangan sebagai khalifah Allah di bumi Yaman, Mesir, Jordan dan Madinah. Alhamdulillah syukur, Allah memberikan kesempatan dan peluang untuk ana menghadirkan diri walaupun agak lewat sedikit tiba dari Bandar Anggerik.

Mengimbau kembali saat-saat bertautnya ukhwah yang terjalin, segalanya kerana KBM; Keindahan Bersama Mu. Amir Hudzaifah (Hud), Hilmi (Eming), Hazim dan Anas (KU) merupakan generasi 'lama' fasilitator KBM KL di mana kami sama-sama bermula bergerak dalam KBM KL di awal-awal penubuhannya. Pahit manis berprogram sama-sama dirasai. Walaupun amat jarang sekali kami berkomunikasi terus secara lisan, ukhwah ini tetap terjalin dan tetap dirasai sehingga kini. Memetik kata-kata dari Hud,

Seandainya hati ini boleh diberikan sebagai hadiah, pastinya sudah kuberikan padamu... tetapi manakan mungkin ia terjadi, kerna hati ini adalah milik mutlak Allah yang Maha Khalik...





Belakang dari kanan: Hud & Eming


Ya, dalam KBM KL mahabbah ini tersemai. Kita semua bagai satu keluarga yang besar biarpun kita datang dari negeri dan latar belakang yang berbeza namun aqeedah dan perjuangan yang menyatukan hati-hati kita. Dan seiring waktu yang berlari, keluarga besar kita semakin bertambah besar dengan kehadiran generasi 'baru' iaitu Ubadah, Rifa'ah, Luqman (Hamra') dan turut diikuti oleh Nusaibah dan Husna (Una).


Anas (dua dari kiri), Hud (empat dari kiri), Eming (enam dari kiri), Ubadah(empat dari kanan), Hazim (tiga dari kanan) dan Luqman (dua dari kanan).



Rifa'ah (lima dari kiri)



Gambar kecil bawah sekali sebelah kiri; Nusaibah (tudung hijau) & Husna (tiga dari kiri)


Walau bagaimana berat pun untuk melalui perpisahan, inilah yang dinamakan kehidupan. Setiap pertemuan pastinya disusuli dengan perpisahan. Namun antara kita tiada JARAK yang memisahkan. Dunia kan dah maju, teknologi pun dah moden, segala-galanya di hujung jari. Biar di dunia sebelah sana pun, kita masih dapat berhubung, insyaallah jika diizinkanNya.

Dikesempatan ini, Kak Yong ingin memohon ribuan ampun dan maaf andai di sepanjang jalinan ukhwah ini ada lisan yang mengguris hati dan ada tingkah yang tidak enak dipandangan mata. Maaf juga andai selama ini kalian melihat diri Kak Yong sebagai seorang yang agak 'dingin' dan susah untuk berkomunikasi dengan kalian kerana itulah afal akak... agak lambat untuk bergaul mesra. 'Asif kathiran.

Apa pun buat adik-adiku Nusaibah, Husna, Hud, Eming, Anas, Hazim, Ubadah, Rifa'ah, dan Luqman, Kak Yong doakan semoga apa jua yang kalian lakukan akan dipermudahkan Allah dan moga cita-cita kalian akan tercapai. Syukran jazilan atas ukhwah yang terjalin ini. Akhirul kalam, moga kalian terus MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA!!! All the best!!! Bitaufiq wannajah. Barakallahu 'alaikum.



KY: ...kemesraan memekar di akhir perkenalan, sayu menitiskan air mataku...

1 comment:

عين الوافى said...

terima kasih... slamat meninggalkan Ramadhan juga... (-_-)

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers