Tuesday, March 24, 2009

Sedetik Iftitah Dunia Baru...

Tanggal 13 Mac 2009, selangkah kaki ana menghampiri gerbang dunia baru. Hari bermula dengan hujan yang turun agak lebat. Mengenangkan ana sudah berjanji dengan beberapa orang dan hari itu sahaja ana punya masa, ana kuatkan juga langkah kaki dalam hujan menuju ke perhentian bas. Tidak lama menanti, tibalah bas Rapid KL yang akan membawa ana ke Titiwangsa.


Dalam bas Rapid KL, U4


Jam 8.30 pagi ana tiba di Stesen Titiwangsa. Ana menaiki monorail pula menuju ke KL Sentral. Ana sudah berjanji dengan sahabat ana, Ukhti Nurull untuk berjumpa di sana berhampiran kaunter tiket komuter. Sepanjang perjalanan dalam monorail, hujan masih turun. Ana menghabiskan masa dengan membaca tanpa menghiraukan orang di sekeliling.


Tiket monorail ke KL Sentral... RM2.50


Dalam monorail...sejuk...


Tiba di Stesen KL Sentral


Setibanya di KL Sentral, ana menuju ke tempat yang dijanjikan. Tiba-tiba handphone ana berbunyi tanda ada mesej masuk. Owh, dari sahabat ana... Dia masih dalam perjalanan. Hampir jam 10 pagi Ukhti Nurull tiba dan kami membeli tiket komuter ke Shah Alam. Berdebar rasanya hati kerana inilah kali pertama ana menaiki komuter...hahaha... Alhamdulillah, perjalanan kami agak lancar. Hujan juga mulai reda.


Tiket komuter... RM2.50


Pintu masuk...


Dalam komuter...


Tiba di Shah Alam...


Lebih kurang jam 11 pagi kami tiba di Shah Alam. Sementara menanti Ukhti Zarina, ana berbual-bual dengan Ukhti Nurull berkenaan perancangan selepas habis belajar. Jam 11.30 pagi, Ukhti Zarina tiba dan membawa kami ke Dzul Iman Kindergarten Seksyen 7.


Alhamdulillah, niat ana untuk bertemu Kak Lin dipermudahkannya. Tujuan utama pertemuan ini adalah untuk menghantar resume, dan beberapa dokumen berkaitan latihan industri yang bakal ana jalani bermula 6 April hingga 29 Mei 2009 di Dzul Iman Kindergarten.



Biodata form...


Ana bersyukur sangat berpeluang menjalani praktikal di Dzul Iman Kindergarten dan bersyukur sangat kerana berpeluang bertemu Kak Lin. Banyak perkara yang dikongsikan Kak Lin sepanjang tempoh pertemuan kami. Berkobar-kobar semangat ana untuk menjalani praktikal dan insyaallah merealisasikan rancangan ana setelah tamat pengajian nanti. Apa pun, moga segala urusan ana dipermudahkanNYA dan pastinya pengalaman menjalani praktikal amatlah berharga.

Syukran jazilan kepada Ukhti Nurull yang sanggup menemani ana ke Shah Alam, buat Ukhti Zarina yang banyak sangat membantu dalam urusan penempatan praktikal ana, buat Kak Lin atas kesediaan menerima diri ini dan perkongsian ilmu yang sangat berharga. Moga Allah membalas jasa-jasa kalian... Barakallahu 'alaykum...

2 comments:

Hazhari Ismail said...

ish.jelesnye tgok CGPA tuh.


hehe

[SHE] said...

haha...tak perasan plak tmasuk skali...huhuhu...ala...aie pun bleh wat gak la mcm akak...nothing impossible..

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers