Wednesday, May 12, 2010

Sebuah Apresiasi




Hadiah dari KBM KL buat seluruh ahli keluarga KBM KL walau di mana jua berada... Jepun, Preston UK, Mesir, Yaman, Jordan, Madinah dan Malaysia... Nota dari hati, moga sampai ke setiap hati...

Download:
FLVMP43GP
Download:
FLVMP43GP


Balasan hadiah dari Abg LuQ aka Bang Chik yang kini berada di bumi Mesir untuk KBM KL. Tahniah ye sebab buat akak menangis... MyEm0.Com

Download:
FLVMP43GP
Download:
FLVMP43GP



Kek Strawberry Choc dari Secret Recipe special for KBM KL


TerSENIOR Vs terJUNIOR ngeng~


Antara yang berkesempatan untuk hadir...


beliau ini telah cuba untuk memboloskan beberapa jenis lauk yang ada haha


A very special and meaningful gift from Ummi... Love u Ummi!


Suprise dari adik-adikku... Toche-toche... Kek coklat ni sangat SEDAP!!!



So touching la dik... MyEm0.Com


~Sebuah Monolog Diri~


Tanggal 10 Mei 2010, genaplah sudah 2 tahun usia KBM KL. Namun, ingin kuimbas kembali pada tanggal 15 dan 16 Mac 2008 di mana saat inilah aku mengenali apa itu KBM. Walaupun saat itu aku bersendirian menjadi peserta, tapi saat dan detik itulah yang berjaya mengubah persepsi dan diri aku sendiri. Alhamdulillah thummalhamdulillah. Syukran jazilan buat mantan naqibahku, Kak Misah kerana telah mengenalkan aku dengan KBM, dengan izin Allah jua.

Dan seterusnya pada 19 dan 20 April 2008, seperti dalam perancangan Allah, aku menjadi salah seorang dari fasilitator dalam program KBM yang diadakan di SMK Cheras Jaya, Balakong. Satu pengalaman yang begitu berharga. Duduk sebentar, recharge iman!

Pertama kali menjadi fasilitator KBM


Tanggal 10 Mei 2008 seterusnya menyaksikan team KBM KL telah dimerdekakan untuk mengendalikan program-program KBM di sekolah-sekolah sekitar Kuala Lumpur dan Lembah Klang. Buat pertama kalinya team KBM KL telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan sepenuhnya KBM di SMK Meru, Klang. Aku cukup berbangga kerana aku juga menjadi sebahagian dalam peristiwa bersejarah ini.

KBM pertama selepas dimerdekakan!!!


Bermula detik itu, saban minggu aku dan adik-adik tanpa jemu membantu menjadi fasilitator. Biarpun dihambat kesibukan bergelar pelajar, apatah lagi aku yang saat itu memegang jawatan sebagai salah seorang ahli Majlis Perwakilan Pelajar IIC, aku dan adik-adik setia bersama KBM KL. Di awal-awal waktu, kami sama belajar merangkak, berdiri, bertatih dan melangkah. Bukan wang ringgit yang kami harapkan. Bukan pujian yang kami dambakan. Tidak sama sekali. Tetapi ada sesuatu dalam KBM itu sendiri yang mengikat hati-hati kami. Ribat ukhuwwah! Itulah yang mengikat hati kami. Di sini kami beroleh sebuah keluarga yang cukup besar. Kasih sayang yang dihulur tidak bersyarat. KBM juga yang mengajar kami tentang banyak perkara. Pentingnya berada dalam jama'ah, meletakkan pergantungan sepenuhnya pada Allah, dan juga mengetuk pintu-pintu hati kami sendiri.

Saban hari, saban bulan dan kini sudah menjejak usia 2 tahun KBM KL. Pelbagai cerita telah diukir bersama. Mata ini menyaksikan pelbagai perubahan yang berlaku. Datang dan pergi silih berganti. Biarpun perpisahan itu perit untuk dilalui, namaun hati perlu belajar untuk redha menerima. Kerana perginya kalian untuk mencari redha Tuhan, menjadi pejuang ilmu. Namun, semuanya masih jelas terbayang. Saat kita sama-sama menjelajah ke segenap langit dan penjuru bumi... Saat kita sama-sama bersengkang mata... Saat kita sama-sama membahu satu sama lain... Saat kita sama-sama mendaki bukit tinggi di Agrotek... MyEm0.Com haha... Semua itu begitu indah untuk dikenang. Moga setiap titisan keringat yang gugur akan menjadi bekalan untuk kita bertemu Allah di perkampungan akhirat yang kekal abadi. Moga setiap usaha kecil kita ini dipandang dan tidak terlepas dari nilaianNya. Dan moga kita juga tergolong dalam golongan yang mendapat syafaat RasulNya. Ameennn... MyEm0.Com

Tempoh 2 tahun ini bagaikan sekelip mata. Ada suka, duka, tawa dan air mata yang kita kongsi bersama MyEm0.Com.. Indahnya punya keluarga sebesar ini! Dan sesuatu yang tidak aku sangka dan jangka, di KBM ini juga aku bertemu kembali dengan saudara jauhku... Abang Bai dan Kak Sodd... dan ikatan silaturrahim itu semakin bertambah erat. Aku sudah punya abang dan kakak! Dengan hadirnya 'Izz, menjadi tempat aku menumpang kasih. Kalau suatu ketika dulu aku merasakan diriku bersendirian di bumi Kuala Lumpur tanpa keluarga dan sanak saudara, tetapi kini Allah kurniakan aku keluarga sebesar ini. Ribat ukhuwwah yang terjalin hanya kerana kita beriman kepada Allah, hanya kerana kita sama-sama mengharap redha Allah... Doaku, moga kita terus tsabat atas jalan dakwah ini yang tidak pernah menjanjikan permaidani merah untuk kita. Terima kasih, syukran jazilan atas segala-galanya, barakallahu 'alaykum. Moga terus MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA di pohonan tarbiyyah dan jalanan dakwah... Ameennn...

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers