Monday, May 31, 2010

Wahai DUNIA, butakah kalian???




IHH: 16 org dilaporkan tlh terbunuh, &mnrt reporter aljazeera,penyerangan israel msh trs blangsung&jmlh korban dpt trs meningkat.

tadi pagi bendera putih sudah dikibarkan di Mavi Marmara, Israel tetap menembaki hingga ada korban tewas dan luka-luka

IHH meyakini bahwa saat ini penyerangan masih terus berlanjut, dan jumlah korban bertambah.

At least 20 killed in Israeli attack on Gaza aid convoy

Televisyen Al-Aqsa Gaza, menunjukkan imej video komando Israel yang berpakaian serba hitam turun daripada helikopter dan bertempur dengan kumpulan aktivis, di mana beberapa yang cedera kelihatan terbaring di atas dek kapal itu.

JERUSALEM – The Israeli military says more than 10 pro-Palestinian activists have been killed after attacking naval commandos who were halting an aid flotilla heading toward the blockaded Gaza Strip.

The army says the soldiers were attacked with knives and clubs as they boarded the six vessels Monday.

It says the violence turned deadly after one of the activists grabbed a weapon from one of the commandos. The weapon discharged, though it wasn't clear whether the activist fired it or if it went off accidentally.


The army says dozens of people were wounded, both soldiers and activists.

Israeli Arab groups say a prominent activist is among the wounded.

Israeli police say they have heightened security around the country.

Dari Hilal Asyraf


Berdiam diri, atau melakukan sesuatu.

Inilah dia garisan antara kita. Yang membezakan orang-orang yang benar keimanannya atau yang palsu semata.

“Habis, apa yang boleh saya lakukan?” Mungkin itu yang anda tanyakan.

Macam-macam. Khas untuk konvoi, kita boleh solat hajat dan berdoa. Untuk perjuangan ini, kita boleh mula dengan ubah diri kita dan ajak manusia lain kembali kepada Allah.

Masalah Palestina bukan masalah kenegaraan. Masalah Palestina adalah masalah ummah. Perhatikan sejarah. Palestina hanya mampu aman apabila ummah berada dalam kondisinya yang terbaik. Zaman Saidina Umar dan zaman Salahuddin Al-Ayubi, kamu kajilah ummahnya bagaimana. Palestina hanya menderita, pada zaman ummah rosak dan berpecah belah. Selaklah sejarah, hari-hari Palestina ditawan semula dari tangan orang Islam dan bagaimana kondisi ummah ketika itu.

Ada yang berjuang mempertahankan Palestina dengan senjata. Mereka yang berada di dalam Palestina sendiri tidak henti-henti merawat jiwa-jiwa di sana. Ada pula yang berjuang seperti yang berada di atas Marmara Mavi, yang menyertai konvoi-konvoi keselamatan. Dan ada pula yang berjuang dari luar Palestina dengan merawat jiwa-jiwa ummah yang tercedera dengan jahiliyyah.

Tetapi berdiam diri, tidak termasuk salah satu daripadanya.

Sungguh, ini garisan antara kita.

Yang membezakan orang-orang yang duduk ketakutan, dengan orang-orang yang berdiri dengan yakin penuh keberanian.

“Tidaklah sama keadaan orang-orang yang duduk (tidak turut berperang) dari kalangan orang-orang yang beriman - selain daripada orang-orang yang ada keuzuran - dengan orang-orang yang berjihad (berjuang) pada jalan Allah (untuk membela Islam) dengan harta dan jiwanya. Allah melebihkan orang-orang yang berjuang dengan harta benda dan jiwa mereka atas orang-orang yang tinggal duduk (tidak turut berperang kerana uzur) dengan kelebihan satu darjat. Dan tiap-tiap satu (dari dua golongan itu) Allah menjanjikan dengan balasan yang baik (Syurga), dan Allah melebihkan orang-orang yang berjuang atas orang-orang yang tinggal duduk (tidak turut berperang dan tidak ada sesuatu uzur) dengan pahala yang amat besar; Iaitu beberapa darjat kelebihan daripadaNya, dan keampunan serta rahmat belas kasihan. Dan (ingatlah) adalah Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” Surah An-Nisa’ ayat 95-96.













Apakah yang anda rasakan bila membaca kesemua berita ini? Apakah yang anda rasakan tatkala melihat di kaca televisyen aksi komando Israel menyerang para sukarelawan di atas kapal? Sedih? Gembira? Atau anda buat tak tahu?

Apakah yang anda lakukan setelah membaca kesemua berita ini? Apakah yang anda lakukan setelah melihat tindakan dan kekejaman Zionis ini? Berdoa? Menyebarkan maklumat? Mendesak pihak-pihak tertentu untuk membuat kenyataan? Atau anda buat tak tahu dan tak endah? Atau anda masih lagi sibuk memikirkan hal remeh putus cinta atau hati kecewa???

Isu Palestin bukan isu kenegaraan tetapi isu umat Islam. Ya, kita mungkin tidak punya jiwa kental seperti saudara-saudara kita di Palestin yang terus berjuang menentang keganasan Zionis... Kita mungkin tidak secekal anak-anak kecil Palestin yang tidak pernah kenal erti penat melempar batu kepada tentera Zionis... Kita mungkin tidak punya jiwa besar untuk menjadi sukarelawan menghantar bantuan dengan Marmara Mavi walaupun tahu syahid mungkin menyambut mereka... Tetapi, bukankah kita ada senjata terhebat? DOA... Takkan DOA pun tidak mampu kita hulurkan buat mereka??? Takkan kita masih lagi mahu berdiam diri??? Takkan kita masih lagi mahu buat tak endah???

Wahai DUNIA... Butakah kalian??? Lihatlah apa yang Zionis laknatullah itu lakukan kepada sahabat-sahabat kami yang berada di atas Marmara Mavi... Mereka bukan tentera! Mereka tidak membawa senjata! Mereka hanya pejuang kemanusiaan yang masih punya hati dan budi untuk membantu saudara-saudara kami di Palestin! Mereka hanya membawa bantuan makanan, ubat-ubatan, bahan-bahan untuk membina bangunan... Mereka bukan pengganas seperti Zionis itu!!!

Wahai DUNIA ISLAM... apakah yang kalian lakukan untuk membantu Palestin??? Mengapa kalian berdiam diri??? Mengapa kalian membiarkan saudara-saudara seakidah kita terus-terusan dizalimi dan disakiti??? Tidakkah kalian merasa apa-apa? Atau mata kalian benar-benar buta??? Atau hati kalian sudah mati??? Mengapa ada di antara kalian yang sanggup menutup laluan untuk masuk ke Gaza? Mengapa??? Mengapa??? Tidakkah kalian malu kepada TURKI??? Negara yang kita katakan sebagai negara sekular dan sebagainya tetapi dialah yang membuka laluan untuk ke Gaza, dialah yang lantang bersuara... Dialah yang mula-mula turun berdemo di hadapan kedutaan Israel sehinggakan sekolah-sekolah agama dan Universiti-universiti Islam menutup premis mereka dan mengarahkan penuntut-penuntut turun berdemo dan MEMBATALKAN PEPERIKSAAN YANG SEDANG BERLANGSUNG! Di mana MESIR sebagai negara jiran? Di mana dia JORDAN? Dan di mana KITA???

Ayuh semua saudara seakidahku...
DOA adalah senjata kita sekarang ini. Ayuh kita menembak doa agar Allah membantu saudara-saudara kita, moga Allah menghantar 'tentera'-Nya, moga Allah menghancurkan Zionis laknatullah itu... Tapi andai berdoa pun kalian tidak mampu, malulah kalian...


Download:
FLVMP43GP


Untukmu jiwa-jiwa kami...
Untukmu darah kami...
Untukmu jiwa dan darah kami,
Wahai Al-Aqsa tercinta...

Kami akan berjuang,
Demi kebangkitan Islam,
Kami rela berkorban,
Demi Islam yang mulia...

Untukmu Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu Al-Aqsa yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestina-Mu
Ya Allah masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhada-Mu


"Al-Fatihah buat para syuhada yang gugur... Sesungguhnya diri ini begitu mencemburui kalian... Moga tenang dan damai kalian di sana... Jom turun beramai-ramai Jumaat ini untuk demo di hadapan kedutaan Amerika Syarikat... Let's show our solidarity!!!"

________________________________________________________
Sumber berita-berita terkini, sila lawati:


http://www.malaysiakini.com/news/133181

http://twitter.com/freegazaorg

http://twitter.com/sahabatalaqsha

http://english.aljazeera.net/news/middleeast/

http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2010/05/201053133047995359.html

http://www.livestream.com/insaniyardim

http://www.facebook.com/pages/LIFELINE-4-GAZA-Break-The-Siege/358514058399

http://www.presstv.ir/llnw/


http://palestinkini.info/
http://haluanpalestin.haluan.org.my
http://www.malaysiakini.com/news/133236

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers