Friday, July 23, 2010

L.E.A.D.E.R.S 2010


Bismillahirrahmanirrahim...
Lama rasanya tak 'mengemas' blog ni. Kalau ikutkan hati, banyak je perkara yang nak dikongsikan tapi banyak kerja-kerja lain yang perlu didahulukan. Dan untuk entry kali ini sebenarnya pun dah lama terpasang niat di hati untuk dikongsikan tapi tertangguh.



Latihan Ekstensif Dakwah dan Kepimpinan Remaja Soleh wa Musleh atau L.E.A.D.E.R.S 2010 telah berlangsung dari 14 hingga 16 Jun 2010 di De' Teratai Beach Resort, Rantau Abang, Terengganu. Apa ye yang istimewa dengan program ini? Istimewanya kerana diadakan di Terengganu! Setelah hampir 13 tahun akhirnya KY diberi kesempatan dan keizinan oleh Allah untuk kembali semula ke sini, ke bumi Terengganu. Di bawah ini KY kongsikan beberapa klip video montaj dan aktiviti sepanjang L.E.A.D.E.R.S 2010.

Montaj L.E.A.D.E.R.S 2010 dari Akh Munzir Muzahar


Ketibaan para peserta dan slot ice breaking


League of Leaders pada hari kedua


Tak puas rasanya tiga hari berada di sana. Mungkin sebab pantai, laut dan ombak itu sangat menenangkan hati. Terimbau kembali kenangan di bumi Kuantan lewat 4 tahun yang lalu. Saban petang, pantai, laut dan deruan ombaklah yang membisikkan pujukan-pujukan agar diri ini terus tabah menghadapi ujian hidup. Segala duka, kegalauan dan kerinduan di bawa pergi. Mungkin atas sebab itu pantai itu begitu menenangkan dan dekat dengan hati ini.

Alangkah indahnya ciptaan Allah...


Apa pun kenangan 3 hari di De' Teratai Beach Resort takkan luput dari ingatan. Kesempatan melihat dan memegang penyu, bertemu sahabat-sahabat seperjuangan dari serata negeri pastinya menjadi memori indah.

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers