Wednesday, December 3, 2008

KBM Kembali di SMK Seri Mutiara

Alhamdulillah pada 11 November 2008 yang lalu, Kak Yong telah berkesempatan untuk menjejakkan kaki semula ke SMK Seri Mutiara, Cheras bersama-sama Pak Long, Abang Bai, Kak Ngah dan Kak Mira bagi menjayakan program KBM Kembali.

Kami tiba di SMKSM agak lewat sedikit dari waktu yang dijanjikan gara-gara kesesakan lalu lintas. Abang Bai yang baru tiba dari JB pada pukul 6 pagi turut mengalami nasib yang sama. Kedatangan kami disambut mesra oleh ustazah, guru-guru serta adik-adik kasih dan sayang. Kelihatan juga wajah adik-adik yang rain menjenguk blog Kak Yong seperti adik Nisha dan Naziem.

Program KBM Kembali ini meerupakan follow-up KBM yang telah diadakan di SMK Seri Mutiara pada bulan Ogos yang lalu. KBM Kembali telah dikendalikan oleh Abang Bai dan Kak Yong memainkan peranan sebagai 'Kak Laptop'. Slot dimulakan dengan sesi perkenalan dari Abang Bai dan tidak ketinggalan adik-adik sempat dihiburkan dengan soalan teka-teki dari Abang Bai. Program diteruskan dengan slot "From Zero To Hero". Dalam slot ini adik-adik kasih dan sayang berkesempatan untuk berSatu Tekad, berTeman Sejati dan berDemi Matahari. Kemudian slot "BARU" dan "Kekalkan Perubahan" pula menyusul. Di akhir sesi, adik-adik kasih dan sayang telah diberikan sehelai kertas A4 dan diminta untuk mencatatkan 10 perubahan yang telah mereka lakukan selepas KBM yang lalu. Program diakhiri dengan sesi penyampaian cenderahati dari pihak sekolah kepada team KBM KL.

Lebih kurang jam 11.30 pagi, kami meninggalkan perkarangan SMKSM dan sempat singgah di Tesco Ampang untuk menjamu selera di Restoran Nasi Kandar!


Gambar-gambar sekitar KBM Kembali!:


Abang Bai sedang mengendalikan slot KBM Kembali


Adik-adik tekun mendengar apa yang disampaikan oleh Abang Bai



Adik-adik sedang membuat simulasi




Abang Bai sedang berdoa sambil diaminkan oleh adik-adik




Penyampaian cenderahati dari pihak sekolah



Kami di Tesco Ampang





Kak Yong: sempat 'lari' ikut KBM Kembali walaupun dalam minggu exam...

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers