Monday, February 23, 2009

Hurm...




Apa yang Kak Yong nak cerita ye? Semalam ada kisah yang terjadi pada adik-adik serumah Kak Yong. Dipendekkan cerita, tiga orang adik rumah Kak Yong nak ke Hentian Pekeliling, beli tiket. Sewaktu tengah jalan kaki nak ke pondok bas, mereka bertiga telah disergah dek anjing besar! Tak cukup tanah budak bertiga ni lari.

Kejadian kedua pula berlaku sewaktu dalam bas dari Titiwangsa nak ke hostel kami. Waktu dalam bas tu ada pula orang Melayu dengan India bertekak. Dari hal yang kecik sampai jadi besar. Terkedu budak bertiga ni di tengah-tengah.

Kejadian ketiga pula berlaku sebaik sahaja mereka turun dari bas, satu kejadian samun berlaku di depan mata mereka. Mangsanya adalah seorang perempuan Cina. Yang malangnya, perempuan tu ditumbuk di bahagian muka. Menjerit-jerit perempuan Cina ni. Budak-budak bertiga ni tergamam di tengah-tengah kejadian.

Hurm...bila difikir-fikirkan semula, alhamdulillah sewaktu Kak Yong balik ke hostel jalan kaki seorang diri, tak ada apa-apa perkara yang tak elok terjadi. Hurm...jadi seriau pula nak jalan kaki seorang diri. Masalahnya kalau waktu-waktu petang teksi susah nak dapat kat kawasan tu. Jalan kaki je la pilihan yang ada. Selalu juga bila Kak Yong kata Kak Yong selalu pergi Puduraya seorang diri, ramai yang 'bising'. Mereka kata, ajaklah kawan untuk temankan. Tapi, Kak Yong ni jenis yang tak suka menyusahkan orang. Dan bukan semua orang sanggup nak temankan, kan? Tapi bagi Kak Yong, kalau kita letakkan seluruh pergantungan kita pada Allah, insyaallah kita akan selamat. Hurm...


Kak Yong: Transport tak ada, yang ada 'kaki' je la... "Cukuplah Allah bagiku, DIA yang terbaik tempat aku bergantung..."

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers