Friday, February 20, 2009

Maafkan, Teman...

Sebuah puisi dedikasi buat insan bernama teman...



Maafkan, Teman...

Teman...
Pertemuan itu tidak pernah direncanakan...
Kau dan aku,
Bertemu dalam mengharap redha Tuhan...
Namun,
Aku khilaf...
Langkahku pincang...
Lantaran diri hanya kerikil di pinggir jalan...
Kerikil yang tidak dipandang insan...

Teman...
Kemaafan kupohon bertali temali...
Diri terpaksa pergi dari sisi...
Lantaran diri ingin berkelana,
Dalam perjalanan panjang mencari sebuah cinta...
Cinta yang hakiki...
Dan rindu yang abadi...

Teman...
Kupohon pengertian darimu...
Biarkanlah aku dengan kebisuanku...
Kerana itu yang bisa buat diri bahagia...
Biarkanlah aku dengan diriku...
Kerana aku adalah aku...
Kerikil di pinggiran,
namun punya mimpi untuk menjadi permata...
Menjadi permata di dalam peti...

Teman...
Sekali lagi kemaafan kupohon...
Diri terpaksa pergi...
Biarlah DIA yang menentukan,
Kapan lagi pertemuan kan terjadi,
Antara kau dan aku...

Teman...
Hanya satu...
Jangan dinanti kepulangan diri...
Kerana aku sendiri tidak pasti,
Apa aku akan kembali,
Atau aku terus akan mencari...
Doakan saja,
Agar diri tidak terjatuh dan tertatih,
Dalam perjalanan panjang yang entah bila kan bernoktah...

Maafkan,
Teman...



Titipan Rasa,
F.H.Fansuri
2002091150
Tmn. Batu Muda
Kuala Lumpur.
20 Februari 2009
11.50 a.m.

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers