Monday, January 12, 2009

Catatan PIOH III


12 Januari 2009

Alhamdulillah, hari ini bahan-bahan untuk exhibition telah bertambah. Malah atas usaha jawatankuasa PIOH, kami telah mereka monumen jenazah anak-anak Palestin untuk menarik perhatian warga IIC terhadap isu Palestin. Banting-banting juga telah turut dipamerkan malah beberapa bahan pameran turut bertambah hasil sumbangan K-UKM KL. Syukran jazilan atas bantuan antum. Barakallahu 'alaykum... Moga Allah membalas jasa antum... insyaallah...



Monumen jenazah kanak-kanak Palestin menarik perhatian warga IIC



Bendera Palestin



Artikel-artikel perkembangan di Palestin



13 Januari 2009

Alhamdulillah, hari ini Kak Yong serta ikhwah wa akhwat di IIC masih diberi ruang dan peluang untuk terus bernafas di muka bumi milik Allah ini. Biarpun dihambat dengan kesibukan yang teramat, syukur Kak Yong masih lagi mampu menggagahkan diri membantu adik-adik ikhwah dan akhwat meneruskan kempen PIOH III di bahagian stall dan exhibition. Biarpun terasa badan sudah tidak mampu untuk bertahan, Kak Yong pujuk diri untuk turut menyumbang tenaga. Biarlah andai Kak Yong terpaksa menjaga stall dan exhibition dengan laptop di atas riba semata-mata ingin menyiapkan assignment. Biarlah, asalkan Kak Yong dapat menyumbang sesuatu buat saudara-saudara Kak Yong di bumi Palestin sana.

Alhamdulillah, hari ini merupakan hari keempat stall dan exhibition berlangsung di IIC sempena PIOH III. Alhamdulillah, sambutan dari warga IIC sangat menggalakkan. Jualan juga turut memberangsangkan. Apa yang menarik hati Kak Yong adalah kreativiti adik-adik ikhwah yang memberi peluang kepada warga IIC untuk bermain satu permainan iaitu baling dart! Gambar pemimpin Israel dan Bush adalah antara gambar-gambar yang dilekatkan di papan dart. Permainan ini menarik minat warga IIC khususnya dari golongan brothers. Selain itu, beberapa bendera Israel turut dilekatkan di lantai di ruangan lobi yang mana bendera-bendera ini menjadi mangsa 'tapak kasut' warga IIC.

Pelbagai perancangan demi perancangan sedang diatur untuk memantapkan kempen Palestine In Our Heart kali ini. Apa yang Kak Yong harapkan, doakan kami ikhwah dan akhwat di IIC terus 'gagah' untuk meneruskan usaha kecil kami ini lantaran bermula 16 Januari ini sehingga 30 Januari peperiksaan pertengahan semester bakal berlangsung di IIC. Moga kesibukan untuk menelaah dan mengulangkaji tidak mematahkan semangat kami untuk meneruskan kempen...


PALESTINE IN OUR HEART III!

Amiinn....



Proses membuat monumen...


Suasana PIOH III di IIC



14 Januari 2009

Alhamdulilah, bertambah sehari lagi usaha kami menjalankan kempen Palestine In Our Heart. Hari ini, telah bertambah beberapa jenis barangan di booth kami sumbangan dari pihak Nasyeed.Com, syukran jazilan... Antaranya CD dan VCD dari kumpulan AlGebra, CD Smart Taranum dan sebagainya juga barangan dari PACE iaitu t-shirt dan button badge. Sambutan dari warga IIC cukup mengalakkan. Apa yang cukup membanggakan adalah sokongan dari para pensyarah. Ada di antara mereka yang turut menyelitkan kempen boikot produk USA di dalam kelas. Insyaallah, pada hari Jumaat ini akan berlangsungnya acara SOLAT SUNAT HAJAT & QUNUT NAZILAH di IIC pada jam 10 hingga 11 pagi. Pada hari Jummat ini stal dan exhibition akan ditutup dan warga kerja PIOH 3 akan membuat sedikit persembahan selepas selesai solat sunat.



ARDHU FALASTIN: We Care!!!

"Allahumma ya mujriyas sahab, wa yahazimal
ahzab, ihzimhum kaumalkafirin wa laknat
a'laiihim, wan surna 'ala qaumal kafirin..."

No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers