Saturday, January 10, 2009

Demonstrasi Bebaskan Palestin!!!


Alhamdulillah, pada hari Jumaat yang lepas, sahabat-sahabat ikhwah dan akhwat dari IIC telah berpeluang untuk turut serta dalam perhimpunan demonstrasi bebaskan Palestin. Bagaimanapun, sedikit terkilan di hati kerana Kak Yong tidak dapat turut serta kerana kondisi diri yang tidak berapa mengizinkan. Namun alhamdulillah, kekecewaan itu terubat jua sedikit di mana Kak Yong dapat sama-sama menyumbang tenaga dalam kempen PIOH III (Palestine In Our Heart) yang diadakan di kolej, IIC.

Buat pertama kalinya PIOH bakal berlangsung untuk tempoh yang agak lama di IIC iaitu selama sebulan. Antara aktiviti yang telah berlangsung ialah kutipan derma, gerai jualan buku-buku Palestin dari JIMEDIA, button badge, sticker, car sticker, bookmark, barangan HPA, dan mafla. Mafla mendapat permintaan yang paling tinggi setakat ini di IIC sehingga kami kehabisan stok. Selain itu, tayangan video-video Palestin turut dilakukan selain keratan-keratan akhbar yang ditampal di sekitar notis board kolej. Kempen boikot produk Amerika turut dijalankan dan beberapa sampel turut dipamerkan. Warga IIC turut berpeluang untuk mengetahui produk alternatif untuk menggantikan produk yang perlu diboikot.


Demonstrasi Bebaskan Palestin di Kedutaan Amerika


Antara akhwat dari IIC yang turut serta dalam demonstrasi


Ikhwah dari IIC yang bersemangat memegang banner

FREE PALESTINE


Insyaallah, kami ikhwah dan akhwat IIC sedang dalam perancangan untuk mempelbagaikan kempen PIOH kali ini. Alhamdulillah, kami mendapat kerjasama padu dari adik-adik junior terutamanya dari jurusan Diploma Pengajian Islam dan Sains Kontemporari. Terselit rasa bangga di hati Kak Yong tatkala melihat semangat adik-adik ini untuk menjayakan PIOH apatah lagi ramai di kalangan adik-adik akhwat yang terlibat ini merupakan anak-anak usrah Kak Yong. I'm really proud with all of you!


Gerai jualan PIOH III


Kak Yong bersama anak-anak usrah


ARDHU FALASTIN: We Care!!!

"Allahumma ya mujriyas sahab, wa yahazimal
ahzab, ihzimhum kaumalkafirin wa laknat
a'laiihim, wan surna 'ala qaumal kafirin..."


No comments:

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers