Friday, January 2, 2009

Warkah Buatmu...

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...
Menemui adikku Sakeena Zahidah yang sangat Kak Yong kasihi. Moga dirimu senantiasa di bawah rahmat dan kasih sayang Ilahi.

Sakeena,
Terus terang Kak Yong katakan, sewaktu dirimu diuji dengan sedikit halangan untuk menamatkan pengajian di IIC, Kak Yong turut merasai kesedihanmu. Kerana apa? Kerana ukhwah yang terjalin antara kita. Namun, tatkala Kak Yong menerima perkhabaran bahawa dirimu bakal melanjutkan pelajaran ke University of Central Lancashire, Preston, United Kingdom pada bulan Januari 2009, hati ini meronta-ronta enggan melepaskan dirimu pergi. Namun, atas kasih sayang yang terjalin, Kak Yong doakan jua agar Allah permudahkan urusanmu. Kak Yong sanggup bangun di tengah malam, memohon agar urusanmu dipermudahkan.

Namun, sekali lagi hati ini diuji lagi tatkala dikhabarkan bahawa dirimu bakal berangkat ke UK pada 10hb ini. Ya Allah, terlalu berat rasanya untuk Kak Yong merelakan dirimu pergi. Air mata mula berguguran di pipi mengenangkan dirimu yang bakal pergi.

Sakeena,
Ingin Kak Yong mengimbas kembali detik perkenalan kita. Amanah yang sama-sama kita terima dalam SRC membuatkan kita saling berkenalan. Kita bekerja bersama-sama untuk menjayakan program-program yang telah di amanahkan. Namun, KBM telah merubah segala-galanya. Dirimu diletakkan di bawah jagaan Kak Yong untuk follow-up dalam halaqah. Alhamdulillah, halaqah itu telah mengeratkan ukhwah antara kita. Dan halaqah juga telah membuatkan diri ini mengenali dirimu yang sebenar. Atas rasa tanggungjawab melihatkan semangat dan kehendakmu kepada Ad-Din, ku ajak dirimu menjadi fasilitator dalam KBM. Program-program bersama KARISMA dan JIM juga turut kubawa kau bersama. Dan melalui itu semua, ukhwah yang terjalin semakin erat dan erat. Rasa cinta dan kasih lantaran kita berpegang pada aqidah yang sama membuatkan kita semakin rapat.

Sakeena,
Gunakanlah peluang berharga ini sebaik-baiknya kerana bukan semua orang beroleh peluang seperti ini. Dan Kak Yong sendiri mungkin tidak akan beroleh peluang ini. Sakeena, biarpun realitinya kita kan berpisah jauh di mata, namun di hati Kak Yong dirimu tetap dekat. Jarak tidak kan mampu memisahkan kita.

Sakeena,
Biarpun berat untuk hati ini melepaskan dirimu pergi, namun doa dari Kak Yong tetap mengiringi pemergianmu. Kak Yong akan tetap mendoakan kejayaan Sakeena dunia dan akhirat. Bitaufiq wannajah. Andai kita tidak berpeluang untuk bertemu lagi di dunia ini, doaku moga kita kan bertemu di JANNAH-NYA nanti, insyaallah. Moga Halaqah Cinta kita kan terus subur mewangi. Salam ukhwah fillah abadan abada. Uhibbuki fillah... Selamat berjuang adikku...

Ilal liqa'
Wassalamualaikum...

Yang menyayangimu,
Kak Yong


video


Kak Yong: Pertemuan telah ditakdirkan, ia tidak pernah dirancang... Kemesraan memekar di akhir perkenalan, sayu menitiskan air mataku... Uhibbuki fillah abadan abada...

2 comments:

putera_asQalan said...

uwwwwaaaaaaaaa..

Kak Yong said...

jgn nangis kt sini...banjir blog akk nih karang...

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers