Wednesday, January 21, 2009

Penerbangan SRIAAKL


No Pesawat: KRJ 170109
Airport: SRIAAKL
Tarikh: 17 & 18 Januari 2009
Pengendali: Kak Yong (laptop + video), ML (Laptop + video + edit), Pak Long, Pak Ngah, Ummi Ida dan Anjang Kila
KMKY: Pak Ngah & Anjang Kila
InTeam: Pak Ngah
Riadah: Kak Ngah (kasih) & Yasser (sayang)
MAM 1: Ummi Ida
MAM 2: Pak Ngah & Kak Yong
Hijrah: Anjang Kila
MKMS: Ummi Ida
Pertemuan: Ummi Ida
Ketua pramuraga: Yasser
Paramugara: Safwan (USIM), Eming (Intisor), Ku Man (USIM), & Khairudin (USIM)
Ketua pramugari: Alang Atie (IIC)
Pramugari: Zati (IIC), Mira (IIC), Kak Ngah (IIC), Ika (CJ) & Fida (CJ)
Penumpang: Sayang – 59, Kasih – 42, Total – 101orang

Catatan Kak Yong:

Kembara perjalanan KBM Kak Yong kali ini menjadikan SRIAAKL sebagai destinasi, dalam perjalanan dan dalam perjuangan untuk membantu dan mendekati adik-adik kasih dan sayang. Kali ini adik-adik kasih dan sayang yang telah diberikan peluang dan kesempatan oleh Allah S.W.T. untuk Kak Yong dekati dan bantu adalah adik-adik kasih dan sayang tahun 6 SRIAAKL. Kali ini Kak Yong berperanan sebagai “Kak Laptop” dan juga “Kak VideoCam” bergilir-gilir dengan ML. Secara keseluruhannya, KBM kali ini cukup menguji kami barisan pengendali dan fasilitator. Sifat keanak-anakan dalam diri adik-adik kasih dan sayang ditambah dengan “talkative”nya mereka ini benar-benar menguji kesabaran kami apatah lagi bagi Kak Yong dan teman-teman yang mengambil kursus pendidikan awal kanak-kanak. Cuba bayangkan bila Anjang dan Pak Ngah di depan bercakap, hampir kesemua adik-adik sayang turut bercakap. Bila Anjang berkata, “Kalau Anjang bercakap kat depan, siapa yang nak dengar?” dan serentak adik-adik sayang menjawab, “Ali!!!” Entah siapa gerangan Si-Ali ini hanya adik-adik sayang ini sahaja yang tahu. Jenuh para fasilitator berusaha menarik perhatian mereka. Namun dalam kenakalan mereka ini, hati mereka tetap mudah tersentuh terutamanya dalam slot In-Team. Adik-adik ini juga turut mudah berkongsi di akhir setiap slot tanpa perlu kami menunggu lama, malah sampai berebut-rebut untuk berkongsi. Berbeza sungguh dengan KBM tahun lalu di mana pesertanya adalah senior-senior mereka yang kini sudah di tingkatan 1.

Dalam slot pertemuan, inilah kali pertama di sepanjang KBM yang telah Kak Yong ikuti hampir setahun, fasilitator ikhwah goyang kaki dalam slot Pertemuan kerana semua ibubapa adik-adik sayang hadir di majlis penutup. Tak pernah lagi berlaku dalam sejarah KBM KL. Bagi adik-adik kasih pula, hanya tiga orang adik kasih sahaja yang ibubapanya tidak hadir. Lazimnya dalam siri KBM kami tidak pernah melupakan saudara-saudara kita di Palestin di mana turut diselitkan slot Palestin dan kutipan derma untuk Palestin. Alhamdulillah, kutipan derma untuk Palestin dalam KBM kali ini melebihi RM3000!!! Satu jumlah yang cukup besar. Moga ia dapat membantu saudara-saudara kita di Palestin sana.

Apa pun, setiap kali KBM pastinya ada cerita menarik yang tersendiri. Kalau KBM SRIAAKL tahun lalu turut dihadiri bekas pelakon Noor Kumalasari (selepas KBM tahun lalu, beliau telah menawarkan diri untuk menjadi fasilitator), tahun ini KBM SRIAAKL dengan pesawat bernombor KRJ 170109 telah dihadiri oleh Dr. Harlina Harliza Siraj. Dan bagi diri Kak Yong sendiri, biarpun letih namun KBM tetap memberi ‘sesuatu’ kepada Kak Yong. Di sinilah platform untuk Kak Yong me’recharge’ hubungan Kak Yong dengan Allah, Rasulullah, Emak & Ayah dan sahabat.

Moga terus... “Menyerlah Jauh Dari Yang Biasa!”

Kak Yong: kenangan terindah... thanks ML banyak bagi tunjuk ajar pada KY pasal bab-bab rakam video dan buat video KBM guna uleads walaupun kadang-kadang rasa macam kena buli je dengan budak kecik nih... huhuhu

3 comments:

-SZ- said...

seronoknyeee......

Ika Dekchik said...

lalala..
lawa gmbo..keh3!
curik pic adk edit..xminx izin..potong tgn taw la
keh3!

[SHE] said...

To Keena: rs kurang ckit sbb keena xda...sbb akk hilg asst. nk wat tepuk action KAME!!!Hahahaha...

To Ika: mtk izin la nih...hehehe...

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers