Monday, August 3, 2009

KBM SAMNI



Penerbangan Pesawat KRJ 010809
Lapangan Terbang SAMNI 1 & 2 Ogos 2009


Barisan Pengendali:
KMKY – Pak Ngah
In-Team – Pak Ngah
Riadah – Abang Eming & KY
MAM 1 – Ummi Ida
MAM 2 – Semua pengendali & fasilitator
Hijrah – KY
MKMS – Ummi Ida
Pertemuan – Ummi Ida
Video – Pak Kay
Laptop – KY & ML

Barisan fasilitator:
Pramugara – Abang Eming, Abang Ubadah, Abang Hanafi, Abang Yasser, Abang Ibrahim & Abang Luq
Pramugari – Kak Ucu, Kak Wafa, Kak Tika, Kak Nusaibah, Kak Husna, & Kak Izzati

Jumlah peserta: Sayang – 37 orang; Kasih – 59 orang



Laporan:

Setelah berhadapan dengan beberapa masalah teknikal, team KBM KL yang diketuai oleh Pak Kay akhirnya tiba di Sekolah Agama Menengah Nurul Iman, Kg. Bukit Cherakah pada jam 1.47 pagi. Ketibaan kami disambut oleh beberapa orang guru. Seawal jam 8.30 pagi, kami menyambut ketibaan adik-adik kasih dan sayang ke dalam dewan (seperti biasa, pastinya diiringi dengan lagu SENYUM ☺). Seramai 96 orang pelajar SAMNI telah menyertai penerbangan kali ini di mana 37 orang daripadanya terdiri dari adik-adik sayang dan 59 orang yang lain terdiri dari adik-adik kasih. Program dimulakan dengan ucapan ringkas dan penyerahan adik-adik peserta oleh tuan pengetua SAMNI. Slot KMKY dikendalikan dengan jayanya oleh Pak Ngah yang sentiasa menyerlah jauh dari yang biasa... hehe... Kerjasama dan respon dari adik-adik kasih dan sayang juga sangat-sangat luar biasa... Bila tiba saat untuk ARMY YELL, ke‘kreatif’an mereka sangat terserlah! Ada kumpulan Ben10, Jejaka SAMNI, Cloud 9, Al-Amin, Extreme Gurl, Blue Rays, Sahabat Sejati, E-Girl, Nafesa dan ‘Asyarah Mubtasam. Siap ada yang berpencak silat, ada yang berkawad, ada yang jadi tugu negara... heheh... macam-macam gelagat dan aksi mereka. Dan yang paling seronoknya, sewaktu sesi perkongsian, ramai di kalangan adik-adik kasih dan sayang yang tampil berkongsi tentang apa yang mereka rasakan sedari awal hingga selesai slot KMKY. Dan sesuatu yang diluar jangkaan telah berlaku... tiba-tiba ‘hujan’ di pagi hari sewaktu sharing KMKY.





Usai solat Zuhur berjemaah dan makan nasi beserta lauk di sebelah tengahari, penerbangan diteruskan lagi dengan slot InTeam yang juga turut dikendalikan oleh Pak Ngah. Sesi sharing juga mendapat sambutan terhangat di pasaran. Usai solat Asar, sesi riadah dipecahkan kepada dua. Adik-adik sayang bersama abang-abang fasilitator dan adik-adik sayang bersama Kak Yong dan kakak-kakak fasilitator. Yang pastinya, ada senaman baru yang diperkenalkan oleh Kak Yong iaitu 'Ulat Bulu' hehehe...kesian adik-adik kasih, herot-berot mulut. Selesai solat Maghrib, adik-adik kasih dan sayang dipersembahkan dengan tayangan 3 video klip pasar malam; Gemuruh, Satu Tekad dan Jalinan. Dan selepas itu, Kak Yong yang beraksi mengalahkan komando pencen telah membuat 2 orang adik sayang dan 3 orang adik kasih ketakutan... hahaha... dan tak semena-mena semua adik-adik kasih dan sayang turut menerima tempiasnya... jeng.. jeng... jeng... suprise!!! Happy Birthday!!! Selepas itu kami sama-sama berDemi Matahari. Selepas solat Isyak berjemaah, penerbangan diteruskan dengan slot MAM 1 yang dikendalikan oleh Ummi Ida serta dibantu oleh fasilitator. Slot MAM 2 menyusul sejurus selepas selesai slot MAM 1. Slot MAM 2 selesai sekitar jam 2 pagi.

Keesokan harinya iaitu pada 2 Ogos 2009, penerbangan diteruskan dengan slot Hijrah untuk adik-adik kasih dan sayang manakala slot MKMS untuk ibu bapa yang hadir. Slot Hijrah dikendalikan oleh Kak Yong yang menggantikan tempat Abang Bai manakala slot MKMS dikendalikan oleh Ummi Ida. Pada jam 12 tengahari, slot pertemuan dikendalikan oleh Ummi Ida di dewan sekolah. Kehadiran ibu bapa agak memberangsangkan. Sewaktu sesi sharing, ramai adik-adik kasih dan sayang yang tampil ke hadapan. Ibu bapa juga tidak ketinggalan berkongsi perasaan dengan semua yang berada di dalam dewan. Majlis penutup disempurnakan oleh TYDP PIBG SAMNI.



Gambar-gambar sekitar KBM SAMNI


KY: setelah setahun berlalu, ana menjejakkan kaki semula di Meru, Klang... setahun lalu KBM di SMK Meru, tahun ini KBM SAMNI... indahnya aturan Allah...

3 comments:

Anonymous said...

wah~~~ best~ (^_^)

!Ra faTeN said...

salam...
niela knngan t'indah dlm idup ira..
indahnya saat kita b'sama..
entah bila akn di p'temukn lg..
rindu sgt kat sume..
t'utma'y kak yong!!!!! :)

[SHE] said...

Salam alaik...
syukran jazilan singgah blog akk...
namanya pun program Keindahan Bersama Mu, mestilah terasa keINDAHannya kn? (^__^)/"

The Rest of My Life...


Reben Kehidupanku...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers